
Et tavs liv med biler..
Igennem flere år, har Børge haft sin bilhandel liggende i den lidt mere afdæmpet del af byen, men det har bestemt ikke gjort ham til en ubesøgt mand. Dagligt besøges forretningen af glade kunder, som skal have deres næste drømmebil. Der er lidt for enhver smag, lige fra den prisbeviste gentlemans Panto. Til highrolleren i sin tagløse Windsor. Men hvem er denne Børge Bilhandler egentlig – For behøves en bilhandel at betyde lange samtaler om comfort og litre pr. kilometer. Børge sælger mange biler, uden overhovedet at sige et ord. Hvordan er det muligt?
Elbiler hitter ikke
Det er en kølig eftermiddag, jeg har fået plads i det hyggelige og meget rene showroom hvor Børge sælger sine biler. Jeg forsøger at åbne interviewet med en lille SKODA vittighed som præller totalt af på Børge, han siger ikke et ord. Jeg tænker måske han er mere den stille type hvorfor jeg stiller ham dagens første spørgsmål: “Nå, Børge! Det der elbil, er det kommet for at blive?” Børge kigger på mig, siger ikke et ord, men viser mig en salgsliste, hvor det er meget overraskende at læse at det faktisk er flest benzin og dieselbiler der sælges – Og kun meget få elbiler.
Konkurrencen er nem
Et andet spørgsmål som altid har presset mig på er konkurrencen. Man skal ikke have være meget på twitter eller andre socialemedier for at vide at der bliver solgt rigtig mange biler, på det brugte marked. Børge kigger bare på mig da jeg stiller spørgsmålet, og så smiler han, han prikker sig et par gange på næsen og viser mig dernæst en klasul på staten om at han har monopol på at sælge alle nye vogne i byen! Det viser sig simpelthen, at det er umuligt, at anskaffe sig en ny bil, som ikke er købt ved Børge Bilhandler. Så de biler, der sælges brugt, har Børge allerede tjent på. men da jeg lige skulle til at spørge om hvordan sådan en aftale var kommet i hus, er tiden desværre gået og vores møde er slut.